1 nov. 2008

Lovade en viktminskning med 5 kg på en månad







Jag deltog på en viktsida på internet, där jag fick

veta att jag skulle tappa 5 kg. Jag gick upp

istället och känner mig väldigt lurad! Pengar kostade

också. Kosten var en blandning mellan fett, kolhydrater

occh mindre del protein! En stadig grötfrukost och de två

andra måltiderna vart lika stora i kolhydratersintaget.

Kan man blanda LCHF med mer kolhydrater?

Är detta rätt, Rickard?


Min Kommentar: Blandar du mer kolhydrater
i kosten, utan att ha ett träningspass planerat
den dagen, så blir ditt intag för stort!
Du kan I N T E ha ett lika stort intag av både
kolhydrater och fett om du ska gå ner i vikt, tycker jag!

Mitt råd till dig är att se dig efter en hel vanlig
lågkolhydratsdiet där du kan äta en liten del kolhydrater
till, då du väl tränar! Ett för litet intag av både fett,
kolhydrater och även protein gör att kroppen blir stressad
och då blir det ingen bra början till viktnedgången alls!
Skriv ett nytt mejl till mig inom kort, så fixar vi
ditt intag ytterligare, så det blir bra igen!

Inga kommentarer: