6 nov. 2008

Vad kan jag göra åt min mage? - Gör din mage glad igen

Jag har jätteproblem med min mage!
Ont, lös och mycket dålig lukt!

Det är inte laktos, för detta har jag
testat. Jag äter bra, tycker jag
med potatis, ris, pasta och då
kött och fisk. Vad kan jag mer göra?


Min Kommentar: Du kan ha
kolhydratsintolerans och detta kan yttra
sig på sätt, som är mindre önskvärda!
Jag vill du ska övergå till en mjukare kost
för din mage. Grönsaker och även en del frukt!


En bra start på dagen med keso och bär i olika
slag! Ett ägg och en tunare skiva fullkornsmacka
med skinka och mager ost! Detta är bra för just
dig, som har problemet med magen.

I övrig ska du äta mer grönsaker än kolhydrater
som potatis, ris och pasta en tid framåt. Du
kommer att känna dig lite tryggare, för din mage
kommer att bli bättre. Du bör också, tyvärr skippa
kaffet för detta gör magen upprorisk!


Fotnot: Problemfri sedan 4 veckor tillbaks
och mår nu som en prinssessa ska må!
Grönsaker gör susen och kan lugna magen
bättre än helt kolhydratsfri diet. Vatten
är också en faktor till bättre tarmar och fiber-
intaget gör att magen jobbar bättre än innan!!


Inga kommentarer: