5 nov. 2008

Har slutat träna aktivt

Vad ska jag se upp med, då mitt aktiva liv
tar en mer stillsam tillvaro? Jag blev skadad
och kommer att träna ibland!
Jag kan konditionsträna, huvudsaken är att
jag använder någon maskin, för jag kan inte
springa eller jogga längre!


Min Kommentar: Du ska se över din kost!
Ett stillsamt liv gör att det gör mindre energi
från intaget av kolhydrater. Dessa kan minskas
ganska mycket. Om du istället , äter hälften
av kolhydratsintaget till att börja med
och se hur din kropp reagerar. För enligt ditt
mejl har du varit v ä l d i gt aktiv. Jag har sällan
sett så mycket aktivitet, som i ditt mejl.

Jag för alltid fram ett större intag av grönsaker
i olika former ihop med protein och fettkällor.
Om du trots allt skulle gilla att konditionsträna
på gym i form av rodd/motionscykel/crosstrainer
så vet du, att öka intaget av kolhydrater de dagar
du besöker gymmet.


Fotnot: Klientens skada är helt återställd! Mina tips
om både träning och kost har gjort susen! Nu
kan klienten även små springa utan några problem!
Han har gått tillbaks till sitt aktiva liv och skriver:
" Jag är djup tacksam för all din hjälp, Rickard!
Du har varit en god hjälp! Jag trodde aldrig det
skulle gå att komma tillbaks, men ditt sätt att
beskriva saker och ting gjorde mig alltmer självsäker
och det är viktigt i stunden då allt såg mörkt ut!"

Inga kommentarer: