11 nov. 2008

Kostdoktorn i USA - Obama satsa mer på hälsomat, säger jag - men inte kostdoktorn!!








Kan inte Obama fixa detta, kostdoktorn?



Vår egen kostdoktorn hade varit på besök i USA!
Han blev lite häpen, skriver han på sin egna blogg
över att, alla var överviktiga utom några få ungdomar
och utlänning! Han skrev vidare, att han fick leta
länge efter ett kostmål med vatten för det bara
fanns snabbmat och läsk över allt! Nu fick han tag
på sitt mål efter ett tag.


Min Kommentar: Jag kan förstå honom att
det kan vara tufft att hitta hälsosam mat i delar
av USA, men hur ska Amerikanarna kunna
hitta och framför allt ha råd med hälsosam
kost, när en utlänning får leta ett bra tag
innan man hittar vad man söker?

Jag tycker att kostdoktorn skulle ta i akt
att framföra bättre kost i USA, men hans
kommentar uteblev på hans blogg!

Själv har jag varit i USA två gånger. Första
gången 1996 och andra gången 2004! I Salt
Lake City fanns hur varierad kost som helst.

Jag åt kyckling och en del fett/kolhydrater
under de 20 dagar jag var där. Jag gick ner
5 kilo!


Sallad, tomat och andra grönsaker
fanns det gått om, men en hamburgare
med diverse tillbehör vart billigare än
den så kallade hälsokosten!


I min mening tycker jag att Obama ska
ta tag i hälsofrågan och se till att det
finns alternativ till maten! USA kan lägga
ut miljoners miljon på krig över världen,
men den största förödelsen händer i deras
egna land - Övervikt!

Inga kommentarer: