13 nov. 2008

Vad äter du, Göran Persson?


Göran bantar med GI

Förre statsministern Göran Persson har gett upp favoriten Janssons frestelse till förmån för en kost med färre kolhydrater.

Blandningen av fett och snabba kolhydrater gör Janssons frestelse extremt onyttigt, enligt expertisen. Fett är okej, men inte tillsammans med kolhydrater.
Den forne statsministern äter numera helst kött, fisk, kyckling och ägg.
Till frukost blir det stekt ägg, bacon, smörgås och en kopp kaffe.
En diet som nästan får godkänt.
– Jag har bara väntat på att han ska göra det, säger GI-experten
Ulrika Davidsson.
Min Kommentar: Jag har tagit med Göran Perssons kamp att gå ner i vikt för en orsak! Kostdoktorn säger nämligen att Göran äter LCHF-kost och nu säger Ulrika Davidsson att det är GI, den fd Statsministern äter! Och jag säger: Göran skulle du få problem med kosten så skriv till mig!
En individuell kostplan är viktigt med tanke på din livstill och din fysiska aktivitet!
Om det blir den ena dieten eller den andra är mindre viktigt, huvudsaken du kommer att må bättre av kosten, så struntar vi blanka fan i, om den heter det ena eller det andra!!

Inga kommentarer: