10 nov. 2008

Gravidsvårigheter & Tillskott!!



Angela fick 18 missfall – sen kom Mia Rose



LONDON. Angela Haston fick 18 missfall.
Till slut hittade läkarna felet – och dottern Mia Rose föddes.
– Jag kan fortfarande inte fatta att hon är min, säger 27-åringen.
Var femte månad fick Angela Haston ett nytt missfall – i åtta års tid.
Hon var ung, hade redan fött en son och var fertil. Men fostren överlevde aldrig i hennes mage.
Ingen förklaring
– Ingen kunde förklara varför. De sa bara att jag hade otur men jag undrade hur mycket mer jag skulle klara av, säger hon i News of the World.
Efter att sonen Kieron föddes 2000 ville Angela och hennes make Jay, 30, från brittiska Polbeth gärna ge honom ett syskon. De var överlyckliga när hon blev gravid, men hon fick missfall efter sju veckor.
– Vi var helt förkrossade, säger hon.
Fyra månader senare var Angela gravid igen. Sju veckor senare var det dags för nästa missfall. Läkarna kunde inte hitta något fel och paret fortsatte försöka. Igen och igen.

Blodprov gav svaret
Efter artonde missfallet fann de en förklaring. Ett blodprov visade att Angela Haston inte hade någon folsyra i kroppen. Denna form av B-vitamin är nödvändig för att fostret ska utvecklas.
– Läkarna berättade att min kropp slutat producera det efter att jag fått Kieron. Äntligen hade jag fått svar. Efter sju veckor utvecklas barnets ryggrad och den behöver då folsyra. Därför förlorade jag allihop.
Efter några vitamininjektioner var hon gravid igen. Dottern Mia Rose föddes i augusti.
– Till och med när magen växte räknade jag med att förlora henne. Och jag lät inte någon köpa något till henne förrän hon var född. Jag kan fortfarande inte förstå att hon faktiskt är min.
Min Kommentar: Denna artikel fanns med i dagens nätupplaga. Det kommer från en av de största tidningarna i landet. Anledningen till att jag har tagit med denna på min blogg är
p.g.a ATT DET ÄR JÄTTEVIKTIGT ATT ÄTA RÄTT under livets gång och det kan gå lättare att genomgå livets prövningar. Ett tillskott hjälpte denna unga kvinnan och jag är helt säker på att om hon nyttjat sin mammas tjat om grönsaker, när hon vart mindre hade detta varit mindre vanligt. Missfall är aldrig på något sätt något du vill uppleva. Ta då en extra tanke på vad du stoppar i dig. Så blir det mer än ett liv, som blir bättre!
Folsyra finns tillgängligt för dig som vill bli gravid. Prata för med din BVC-sköterska eller
läkare!

Inga kommentarer: