11 nov. 2008

"Jag har inget att oroa mig för, bara för jag äter skräpmat!!!

Jag kan äta vilken mat som helst och
ändå inte gå upp i vikt. Ärligt, varför skulle
jag byta maten jag gillar till den s k
hälsokosten. Jag är 23 och tycker jag
kan äta vad jag vill, om det inte sätter
sig på kroppen!


Min Kommentar: Jag vet inte riktigt var
jag ska börja i detta uttalande från dig, anonym!
Skräpmat då och då är okey, huvudsaken
man vet att man lätt kan gå tillbaks till kosten
som ger mer energi och näringsämne!
Kan du dock inte hantera att äta den sällan
så avstå helt!

Skräpmat är snabba kolhydrater och du som är
ung har en ämnesomsättning som kommer att
förändras ju äldre du blir och därav kommer din
kropp också att förändras.
Jag har just skrivit en kommentar om USA:s
problem med snabbmat och läsk konsumtion!


Jag säger till dig, kommer du snabbt
underfull med, att den kommer att göra dig
orkeslös och matt till sist!


Läs mina andra inlägg
så du kommer tillrätta med vad du kan äta istället.
De du gör, är att ge din kropp det bruna fettet som
är farligt och detta fett syns inte utanpå, men tar
man en närmare titt på dina inte organ, så mår
dom allt sämre ju längre det går. Byt kost, tycker jag!

Inga kommentarer: