3 nov. 2008






Helgmyset sabbar vikten


– men vet du hur mycket?
Att vi gärna unnar oss något extra gott på helgen känns inte direkt som någon nyhet. Däremot hur mycket extra ... Bara lördagsmumsandet motsvarar en konstant, krypande viktökning med två kilo om året, har amerikanska forskare räknat ut. Spara in extravikten! Fyll handväskan med nyttiga snacks så slipper du mota shoppingdippen med muffins och äta dig mätt på korv medan ungarna spelar match. Källa: Science daily


Min kommentar: Ännu en helskum artikel
från Aftonbladet. Kort och faktalös vill jag säga!

Verkligheten är hård för vissa av oss! Lördags-
mumsandet som Aftonbladet uttrycker det
handlar om du kan avstå efter ett mindre intag!
Jag tycker du ska kunna äta allt du vill, men i
lagom mängd och framför allt inte för ofta!


En pizza - se gärna till att dela en vanlig pizza
med en kompis. Ät ca 90 gram godis två gånger
i månaden. Se till att du äter bär, nötter och
frukter istället. Dessa är mycket godare.
Blanda 100 gram houngsmelon och 2 sharonfrukter
och få känslan av "nyttiga snacks". Två bitar
mörk cholkad!
I min mening så ingår kost i all dess former, men -

Äter du mer än vad jag föreslagit bör du helt enkelt
ta bort detta från din kost! Jag kan inte bestämma
över dina intag, men vägleda dig till en bättre
hälsa. Lagom är gott!!!!

Inga kommentarer: