17 nov. 2008

Mina råd blir inte alltid väl mottagna - "Han är ju inte frisk - cp-skadad?

"Knäppgökar finns överallt tyvärr. Det bästa du kan göra är att helt enkelt ignorera honom"

Vilket jag härmed ska göra. Det ger mig ingenting att försöka få dig att förstå vad du har gjort, eftersom du uppenbarligen inte har möjligheten att förstå dina egna gärningar. Jag kan inte ens ta dig på allvar när jag läser dina inlägg, hade det varit en frisk människa så hade jag nog själv tagit åt mig, men i det här fallet, nej, jag kan inte annat än tycka synd om dig.

Min Kommentar: Detta här är delar från ett mejl, från en person som
helt plötsligt fick fnatt, för hon fick veta att jag hade en cp-skada!
Citatet i början av inlägget kommer från en moderator på ett forum!
Skulle mina råd vart bättre om jag inte var CP-skadad? Herregud!
Kan verkligen en vuxen person som dessutom är "moderat" skriva
att jag är en knäppgök, för jag har en cp-skada?
Vilken värld lever denna person i, tror ni?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vem har sagt du är en knäppgök?

Rickard sa...

En moderator på Familjeliv bland annat! Jag trodde sajterna av den storleken såg till att personerna hade nog med vett, att uttrycka sig på ett bättre sätt!

Anonym sa...

Det är ju hemskt att någon människa säger en sådan sak. Jag tycker du är en bra rådgivare med lätta koncept och du förklarar hur bra som helst.Att någon vill smutskasta dig för ditt handikapp är bara en person med mörka tragiska tankar. Usch, säger jag bara åt henne

Anonym sa...

Jag bara hatar när folk tror att dom kan skriva hur dom vill. Nej, åt helvete med dom istället!
Hur f-n kan man sjunka så lågt, att inte få hjälp för du är handikappad?

Det är sorgligt, att vissa inte kan ta hänsyn. Har du sparat mejlen så du kan gå till polisen?

mvh en nöjd Jessica

Rickard sa...

Ja, jag blir lite förbannad måste jag säga! Personen har i sin tur bett mig att ta ansvar för vad jag gjort henne och sedan i nästa andetag säger hon, att hon inte kan ta mina svar på allvar för jag "är sjuk"! Personen verkar vara allt annat än folkvänlig eller hur man kan uttrycka sig!

Anonym sa...

Bry dig inte om henne, Ricky för hon kan inte vara bra för någon.

Hur många mejl har du fått av henne då?

Rickard sa...

Hej! Jag har fått 4 st med olika anklagelser i varje. I ena brevet skulle jag varit mer alert på att lämna den informationen att jag var rörelsehindrad. I ett annat säger denna personen att polisen får ta del av hela händelsen!

Och den sista kommentaren och mejlet jag fick stod det att hon inte på något sätt ville förknipas med mig, då jag förde henne bakom ljuset och att hon sagt till andra på forumet att dom inte skulle ta mina råd på allvar för dom kom ju från en person med sjukdom!

Hon ville polisanmälla mig för min cp-skada och kostråd