19 nov. 2008



Bilden du tittar på är från 2002! Samma år jag lyfte över 300 kg i något vi kallar "korta Kronlyft"! Än idag står sig mina 320 kg, som jag lyfte under en vecka med Kost och Träning på Kvarnbyfolkhögskola i Malmö!

Då vart jag ganska grön när det gällde kosten, men kunde redan en del då! Än idag har jag kontakt med delar av skolan, för vissa har blivit mer än impade. Under den perioden 2002/2003 växte även intresset sig större att ge ut lätta och smarta kostråd till dig som behöver det som bäst!

Jag tar inget betald, men det går bra att skänka pengar! Då går dessa pengar till habilitering så jag kan förbli rörlig i min kropp. Jag har en skada som heter CP-diplegi och kan enkelt översättas med förklaringen: Vissa muskler i kroppen är skadade eller överspända! Det är min vänster sida som fått mer spastisitet (svårt ord att stava till) och detta betyder att min styrka är begränsad för vissa delar av min kropp, men 320 kg är la inte så dåligt iallafall. Ställ en kostfråga till: rickardskost@hotmail.com och få stöd under så lång tid du vill ha mig där.

En av mina klienter har gått ner 30 kg på ett år och flera andra har gått ner sina önskade kilo med hjälp av mer grönsaker/fett och proteinkälla istället för mycket kolhydrater i kosten!!

Inga kommentarer: