27 nov. 2008

Rickard, nu är jag förvirrad!!

Vad sjutton ska jag äta? Alla kör med LCHF,
men jag vill inte! Jag har 5 kilo för mycket och
vill gå ner dessa. Ska jag träna mera? Hur och
vad är bäst? Jag vill även ha lite muskler!
Dessa 5 kilo sitter på rumpan och magen!!

Min Kommentar: Du hade nog mått bäst av en diet
med mycket grönsaker och proteinkällor ihop med
fetter som kommer från växtriket!
Ett mindre kolhydratsintag de dagar du tränar hade
gjort susen. Fisk som tonfisk, makrill, sej, sill och
naturligvis lax har omega3 i sig och fisk mår vi bättre
av, så ät mycket! Man brukar säga 3 gånger i veckan,
men det finns dom som har det mer än så. Proteinkällor
som bönor, linser,havregryn,ärtor ska man inte glömma.
Du kan lätt blanda ihop en kycklingsallad med 50 gram
bönor då du ska ha ett pass. Gärna snabba kolhydrater
direkt efter passet i form av dryck är ett alternativ.
Fett tar du från rapsolja, olivolja, smör, avokado, makrill!

Fotnot: En månad senare, så vägde frågeställerskan
7 kilo mindre och har börjat få muskler, som hon inte haft innan.

Inga kommentarer: