7 nov. 2008

Äta på uteställen!


Jag är i farten
och äter ute ganska
så ofta! Jag försöker
att välja uteställe
med omsorg, för jag
blivit bakterieräddare
på senare år. Jag äter
gärna sallader med olivolja och köttbit. Nöttkött
har fått lite skam över sig. Hur kan detta vara?
Min Kommentar: Senare åren har myndigheterna
stängt allt fler uteställen för hygienen är väldigt dålig.
Jag förstår dina åsikter och jag hoppas du fortsätter
att leta efter bättre alternativ där ute.
Konstigt nog vimlar det av snabbmat ställen, men
väldigt få ställen med bättre kost. Kött har en tendens
att "sätta sig i kroppen" och jäsa! Det kan ta flera dagar
innan den kommer ut. Jag tycker att äter du mycket
kött av olika slag, så se till att äta grönsaker till, så du
får nöttköttet att komma vidare i tarmkanalerna. Jag vill
dock påtala att kyckling, anka och kalkonkött är
bättre alternativ. Men visst ska du kunna äta annat
kött då och då!

Inga kommentarer: