23 sep. 2008

Pajkastning mellan Kostexperterna!!


Det råder ett tyst krig mellan kostexpeter! Jag har u n d e r
en tid läst genom en del PM från de olika parterna och jag
tycker det vore bäst om pajkastningen hör upp helt!
Kosten är A och O i vardagen och nu kommer ännu fler
frågetecken än annars för den kost-vilsna!

"Kan man blanda LCHF-kost
med exempelvis pulverdiet?" är en vanlig fråga jag får
ta emot!
Frukt är dåligt säger en del, medan vi andra
säger det är okey att äta en banan under träningspasset!
Det finns en hel del studier som säger att frukt är bra!

Ibland har jag fått för mig, att kost som LCHF och
GI-metoden, även viktklubben är sina vinnare
och ibland är mina tankar riktade endast emot den ena
kosten.
Hur som helst kan i n t e alla käka samma som kost!
Man måste tänka ett steg längre än så! Alla har vi inte samma
förutsättningar. Mindre kolhydrater och mer fett och protein
är en bra början. Vart fettet ska komma ifrån, är för mig en
individuell fråga! Alla tål inte mejerier och vissa av oss tål
heller inte ägg!
Min meningar är att två till tre frukter om dagen är helt OKEY!

Inga kommentarer: