23 sep. 2008

Kolhydrater och frukt per dag!

Hej Rickard! Det råder fettinvation och jag ska visst
käka fett istället för kolhydrater. Dock fattar jag nada
av att inte få äta frukt. Inte ens ett äpple om dagen!
Hur ska jag lägga upp min kost? Jag gillar mina
kolhydrater! Dessutom tränar jag 3-4 gånger i veckan!

Min Kommentar: Jag tycker inte du ska ändra på ditt
kostupplägg för stunden! Jag är skeptisk mot att
lämna något som fungerar för de flesta!
Jag tror du stirrar dig blind på LCHF-kosten och jag
tycker inte du ska ens kika åt detta håll just nu.
Frukt och kolhydrater kan du äta varje träningsdag
och lite mindre då du inte tränar! Eftersom du tränar
3-4 gånger per vecka så är din kropp van vid dessa
extra kolhydrater som frukter ger och det är ingen
fara. Ett äpple om dagen håller doktorn borta, sägs
det! Du kan och du vet att du kan äta fetter som smör,
avokado, raps och olivolja. Ju mer fett ju mindre kolhydrater.
Efter träning bör du äta 40/40 av både kolhydrater
och proteinkällor, gärna med en del fettinslag.

Inga kommentarer: