27 sep. 2008

BYGGA MUSKLER - MAT, MAT OCH MERA MAT



Jag äter kanske 3-4 ggr per dag och det blir en hel
kolhydrater! Jag äter kanske 50 gram protein
om dagen och då fisk eller kyckling!
Fett, är det bra egentligen?
Min Kommentar: Jag tycker du ska se till att börja
äta mer protein! I ditt ganska långa mejl nämner
du nämligen att du menar 50 gram kyckling/fisk
och detta är på tok för lite!
Börja din dag med en stadig grötfrukost med
banan/kanel och en grov macka med makrill!
Ditt intag av kolhydrater ligger på rätt linje
och om du kör basövningar, så kommer även
musklerna. Basövningarna är bänk, mark
och knäböj. Blir du bra på dessa, så kan du
utveckla din övriga fysik. Ta gärna hjälp
av en personlig tränare.
Den enda gången du i n t e ska äta för mycket
kolhydrater är på kvällen! Dock är det bra med ca 50
gram ihop med proteinkällor/fett efter träning
om den sker på kvällen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Jag äter LCHF kost samtidigt som jag styrketränar 3-4 ggr veckan. Dagarna där imellan så kör jag innebandy eller fotbolll.

Har käkat denna kost i ca 1 månad och tappat ca 4 kg? Känns som jag tappat fett. Men oroar mig för att jag ska tappa muskelmassa. Ska jag tilsätt kolhydrater och extra proteiner efter träning? Vill bränna fett men bygga muskler. Hur ska jag göra? Tack på förhand..