3 sep. 2008

Jag blir mobbad för jag är stor och tjock

Jag blir mobbad för jag är stor och tjock. Jag
vill gå på gym, men det är väldigt ledsamt att
höra prat bakom min rygg. Jag behöver gå ner
ca 20 kg efter jag varit gravid. Vad ska jag göra?

Min kommentar:Först och främst GRATTIS till
ditt barn. Det öppnas en hel annan värld för dig
och du blir en bra mamma. Det händer en hel del
med kroppen efter alla månaderna du burit på ditt
barn. Se bara till att följa de råd du får av
dina BVC-kontakter.
Mobbning är tyvärr vanligt, men tragiskt när det
gäller gymvärlden. Vi är alla människor och bör
kunna samlas på en plats där vi kämpar för våra
egna mål. Både när det gäller vikt, utseende och
välmåenden. Om det är en och samma person som
har dålig karaktär, så tycker jag du pratar med
ägaren. Du har all rätt att hitta tillbaks till
en energiskt och välmående form. Din kropp kommer
att tacka dig att du står upp för dig själv.
För tro mig, nästa gång du råkar ut för någon
kommentar, så tänk "Jag är bättre än så!"

Det finns möjlighet för dig att msn-chatta med
mig om mobbing/träning. rickardskost@hotmail.com

Inga kommentarer: