28 sep. 2008

ALTERNATIV TILL GÅNGTRÄNING!









Hur kan jag få min handikappade son att gilla träna
gång?

Min Kommentar: Samhället har inte kommit på än,
att handikappade kan använda olika gymmaskiner
till gång-träning! Naturligvis handlar det om hur
omfattande skadan är. Här är fyra alternativ till
att förbättra gångstilen. Din son hade lite inåtgående
knä och då kan dessa maskiner vara till stor hjälp.
Crosstrainer kör jag nämligen själv med och ihop
med att du kan få din son att grensla över en tunna,
så kan spastisiteten halveras på mindre än ett halvt år.
Priset för en tunna är runt 150 kr
Priset för en crosstrainer 1000 kr och uppåt
Dessa två alternativen kan förbättra gången med
mer än 50 % inom halvåret!
MÅSTE TILLÄGGA: Andra bilden från toppen
är också ett bra exempel, som jag hjälpa din son
att få rätt rörelse på gång träningen.
Ytterligare ett hjälpmedel i träning: Ta en rulle
hushållspapper och silvertejp. Se till att silvertejpet
klär in hela hushållsrullen på alla håll och kanter.
Denna sätter du mellan benen på din son i knähöjd.
Då blir rörelsen i benen en aning bättre och med tiden
kommer rörelsemönstert bli så mycket bättre!
Är hushållsrullen för stor, så börja med en toarulle
kläd med silvertejp! Denna rulle kan användas också
i vanlig gångträning!


Inga kommentarer: