28 okt. 2008

Vad menar egentligen Kostdoktorn!









"Paulúns GI-kost är säkerligen mycket nyttigare än

den gamla fettskrämda industrimaten.

Men GI-kost med massor av långsamma kolhydrater fungerar
bäst för friska, smala och tränande personer.
Allt fler inser att överviktiga går ner lättare
(och diabetiker får bättre blodsocker) av att minska
mängden kolhydrater, och äta lite mer naturligt fett. LCHF-kost alltså."


Min Kommentar: Här är ett citat
från föregående inlägg från kostdoktorn! Har
jag helt fel då jag läser hans rader, att långsamma
kolhydrater fungerar bäst för friska, smala och tränade personer?
Visst står det så! Så med andra ord menar kostdoktorn att
när en person nått sitt viktmål, så är GI-metoden en bra
dietform medan han på samma gång tycker att Pauluns
idéer att långsamma kolhydrater är bättre för hjärnan
är - allt annat än bra för en individ, då kostdoktorn
säger att LCHF äter du resten av livet!
Jag bör nog läsa mindre på LCHF-sidorna, för kommentarerna
från bloggägarna blir allt mer svävande!

Mängden kolhydrater är avgörande för dagsbehovet. Är det
en träningsdag, så se till att ge din kropp chans till energi
iform av en del långsamma kolhydrater typ bönor.
Sedan gör som apan - ta en banan efter passet!!=)
En hel del yngre kvinnor säger till mig, att dom inte
vill äta en banan, för den är bandlyst inom vissa dieter
som LCHF och även ibland GI-rivstarten.
Jag har några små ord till detta påhitt: Skitlöjligt

Inga kommentarer: