19 okt. 2008

Ang. Fetma Hos Barn











Jag försöker att titta på olika tv-program
som har med kost och träning att göra!
Intresset för fetma är stor hos mig och jag
tittade på TV4fakta. "Fåfänga till Förbannelse"
om en 13-årig överviktig tjej som blev av
med Fetman genom fettsugning! Det var en
interjuv och annan fakta. Hennes föräldrar
hade ingen som helst aning om, hur detta kunde
hända deras dotter. Jag led ett tag in i
dokumentären tills deras dotter öppnade kylskåpet
för att ta något att äta. Då låg där mellan 4-8 st
färdigrätter! Hon tog en som hon stoppade in i mikrovågsugnen!
Därefter kom man in i en interjuv igen med hennes
mamma som vart helt förtvivlad över att hennes
dotter var fet!

Jag vill bestämt säga att: Ibland är vi vuxna trötta och vill
bara ha någon kost i oss, detta kan jag acceptera! Men färdigrätter
till en överviktigt 13-åring, anser jag som misshandel!
Hårda ord!! Men det finns ingen anledning att i n t e ge
13 -åringen rätt kostdiet!

Inga kommentarer: