19 okt. 2008

24 årig tjej som tränar 6 dagar i veckan















Jag tränar 6 dagar i veckan. Vissa gånger har
jag energi till alla mina pass. Styrkepass, kondition
pass och även step up. Jag går på 2-3 st steg up
i veckan. På senaste tien har jag börjat få ont
i kroppen, speciellt i vissa muskler. Vad kan
detta bero på?

Min Kommentar: Du har symtom som tyder
på överträning. Först och främst vill jag påpeka
att jag tycker du gör ett bra jobb, men alla behöver
lite vilodagar då och då. Annars blir det för bra!
Muskler som är övertränade gör ont och detta går inte
över, om du inte ser till att vila i några dagar framåt.
Då du känner dig okey igen, så börja i lugn takt!
Stress, överträning och inte nog med vilodagar
leder inte mot bättre hälsa. Ät också ordentligt
om dagarna då du kör igång!

Inga kommentarer: