10 okt. 2008

Jag sitter alltid inne! Rickard svarar "GÅ UT!"










Jag är nästan aldrig ute! Har du tips till mig
på bra övningar, så magen blir platt? Jag vill
inte gå på gym! Jag är energilös och vill bli
piggare! Jag behöver gå ner ett tiotal kilo!
Jag gör vad som helst för att komma ur min sits!


Min kommentar: Om du tittar här i min blogg
så ser du ett antal bra övningar för magen.
Det hjälper i n t e att hoppa över måltider och framför
allt hjälper inte bara sit ups för att göra magen platt!
Det krävs en dietform där du äter minimalt med kolhydrater
och ökar intaget av proteinkällor, därtill även fett! Ditt
fettintag under en hel dag bör vara ca 30-35% av kosten
i helhet! Promenader utomhus ger dig även bra energi
som även gör dig hungrig. Luften gör dig pigg och hösten
kan pigga upp dig mer än vad du tror, om du tar en till två
turer om dagen. Börja i lugnt tempo och allt efter hand så
ökar du till raska steg. Kostplanen har du fått via mejl
vid detta laget. Många tar fel på att sit ups skulle göra att
magen fett går bort. Jag hoppas detta blir känt att det
är kost och konditionträning som gör att magens muskler
blir starka och ev. även synliga!

Inga kommentarer: