31 okt. 2008

Annorlunda konditionsträning








Jag vill inte jogga i spåret och helst inte
gå på gym! Men däremot vill jag förbättra
min konditionsträning. Jag är hundägare
så vi tar 3-4 turer dagligen mellan 1-2
km. Vad har du för förslag?


Min Kommentar: Då och då lägger jag
fram annorlunda konditions tips! Du ska
absolut pröva på att - Jaga en fotboll!!
Du är hundägare och i princip alla hundar
älskar att springa och leka med boll.
utrymme behövs, men behöver inte vara
en stor plätt. Med eller utan hunden ser
du till att bollen aldrig stannar. Du kan bestämma
takten, men redan nu vill jag säga att du
bör ta med en vattenflaska! Litet ovanligt
tips och detta är väldigt effektivt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fotbollspelare kollapsar!! Är det inte farligt att spela fotboll?
Jag har sett så många spelare svimma av på planen!

Ola Anderson

Rickard sa...

Unga som gamla fotbollspelare!! Även i annan uthållighetsport har det tyvärr förekommit olycksfall och även dödsfall. I över 95% av fallen så har det framkommit att personerna haft en medfött hjärtfel, som inte har upptäckts!

Det är även JÄTTE viktigt att se till att du vilar, när du är sjuk och exempelvis har en förkyldning.

Även ett vuris kan sätta sig på hjärtat, så spara energin tills du är fri från sjukdom. Gå till läkare eller ring upplysningen om du är osäker.

Tack för ditt inlägg// Rickard

Anonym sa...

Jag tycker dina råd här inne är underbara!

"Läser varje vecka"

Rickard sa...

Tack så jätte mycket, anonym!
Hör av dig igen, om det är något du vill fråga om. Att andra kommenterar mina inlägg är bara kul!