30 okt. 2008

Kan jag inte blanda LCHF och GI?







Min kommentar:
Du ville äta mer kolhydrater (mer än
rekommenderat) ihop med fett
och proteinkällor. Detta leder till
viktuppgång. Du kan tillföra
ca 50-60 gram kolhydrater de dagar
du tränar, men förmår du öka intaget
utan dina träningspass, så lägger du
på dig mer än vad du gör av med.

Om du däremot håller dig till kolhydrats
intaget som LCHF-kosten framför och
håller dig till långsamma kolhydrater
de dagar du tränar, ger detta intaget
dig positiva egenskaper!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du förklarar lite till, för jag förstår inte riktigt vad du menar=)

Anonym sa...

=) Förlåt glömde skriva mitt namn=)

Peter

Rickard sa...

Om du kombinerar LCHF-kosten med mer kolhydrater, så kommer du att gå upp i vikt! Men ett mindre antal kolhydrater de dagar du tränar får positiva egenskaper.
Jag kan inte säga hur mycket, men för dig ca 60-70 gram!Ät bara mer kolhydrater de dsgar du tränar! Följ kostplanen enligt LCHF=)