12 okt. 2008

Första stegen till Hälosamt liv!










Hjälp mig! Jag vet inte vart jag ska
börja! Så mycket kostråd om LCHF, Aktins
och minimum av kolhydrater. Hur kan
jag veta vart jag ska börja?

Min Kommentar: Ett av de enklare sätten
att börja köpta hälsosam kost är att inrikta
sig på grönsaker och proteinkällor! Grönsaker av
olika slag , råa och frysta! Gröna ärtor, morötter,
grönsallader etc. Köp hem ganska så mycket!
Jag tycker det är olustigt att gå efter en dietform
som bär ett namn, för den kan passa dig, men risken
är stor att man blir besviken. Viktnedgång sker med
mindre intag av kolhydrater och då tycker jag du ska
ta bort de stora, som potatis, ris och pasta i all dess
former. Inrikta dig på grönsaker, fettkällor och
proteinkällor.
100 gram kyckling med grönsaker, därtill en
mosad avokado är en mycket enkel rätt som
ger dig, mer av de goda! En god dietform ger dig
energi och livsglädje. Vissa blir rädda när jag säger till
om att försök ät 4-7 ggr per dag, men pröva på detta!

En måltid kan bestå av ett ägg och en dl grönsaker!
Inga stora mängder mat per måltid om du
äter 6-7 ggr per dag!

Inga kommentarer: