2 aug. 2008

Svar till sara från Familjeliv

Du ska inte komma in på Familjeliv och göra skit för andra.
Om vi vill gå ner med LCHF-dieten, så låt oss göra detta.
Det är inte bara för fetma och diabetiker. Låt oss äta vad vi vill, för vi vet bäst själva!

Min kommentar: Bästa Sara, jag har svarat på frågor
ang. LCHF och träning. Jag har
lämnat en kommentar, att LCHF-dieten bara
ska användas tills önskad vikt är uppfylld.
Därefter kan kolhydratsintaget varieras.

Kolhydratsintaget bör vara olika stora,
för de dagar ni i n t e tränar och de dagar ni tränar!
Läs även mitt nya inlägg om de olika fetterna i LCHF.
Det finns nog ett och annat du
inte har tänkt på!
Du ska inte äta alltför mycket av mättade fetter, utan se till
att det dagliga intaget av dessa är runt 30-33%.
Om du dessutom vill äta denna kost, även när du nått
ditt viktmål, så vill jag du verkligen ska läsa mitt inlägg på familjeliv.

När vi vet mer om de mättade fetterna, så kan vi
även reglera intaget så det
blir till det mest önskade resultatet.

Inga kommentarer: