4 aug. 2008

Jag vill ner ett par kilo!!

Jag vill gå ner några kilo i vikt .
Just nu tränar jag pass cirka 2 gånger per vecka,
det blir mest konditionspass.
Jag äter ganska normalt, men vill hitta kost som
för mig i rätt riktning. Mitt mål är att hinna med
i alla fall 3 pass per vecka och jag tänkte börja
konditionsträna lite mer. Hur skulle du råda mig att
lägga upp min kost för att få en liten snabb och
bra inledning på min viktnedgång.

Min kommentar: Ät kost med långsamma kolhydrater ,
vilket gör att du kommer att bränna mer fett
samtidigt som du håller dig mätt längre.
Ät 3-4 måltider per dag och missa aldrig frukost! Drick
ett glas vatten innan varje måltid.
Ät alltid protein till varje måltid (100-150gram)
och låt dagens sista mål
för dagen vara det minsta.
Äter du sent på natten så hamnar näringen i dina fettceller.
Har du tränat måste du dock äta en måltid efter passet
även om det är sen, men har du inte tränat räcker
det med en kycklingklubba med grönsaker.

Drick grönt te varje dag utan något till. (3 ggr dagligen),
det både ökar energiförbrukningen och förmågan att bränna fett.
Fullkornsprodukter är bättre för de innehåller lite färre kalorier.

Inga kommentarer: