7 aug. 2008

Mitt kronlyft - Så här går dom till

En del av er har ställt frågan ett par gånger! Mitt kronlyft går till så här:
Handtaget sitter ca 60-65 cm övan mark! Så utförandet är kort - ca 10 cm.
Jag har straps och jag har knäna ihop. När jag sträcker på mig åker vikten
upp och när jag står upprätt, så håller jag vikten mellan 5-10 sekunder.
Uppvärmningen sker oftast med 240 kg. Då är jag naturligtvis varm i
kläderna. På bilden ber fotografen mig om tre reps, så hans bild ska
bli bra. Vikten är på 280 kg! En kort period efter Trelleborgs
Allehanda varit där, så vet vi - alla som är inblandade att jag är ensam
om att lyfta 315 kg i Sverige! Efter en uppvisning på Kvarnbyfolkhögskola
skulle det nya rekordet ligga på 320 kg! Allt hände 2002!

Några år senare pratade jag med högt uppsatta inom strongman
och styrkesporten. De hade inte hört talas om någon annan
handikappad kille som kunde lyfta så mycket. 2007 var mitt
årsbästa på 290 kg!




















Inga kommentarer: