20 aug. 2008

Alla har vi förebilder! Här presenterar jag en av mina!



André Aldenhov

Ålder: 35 år.
Bor: Halmstad.
Senast Sverige skickade tyngdlyftare till OS var 1996.
Toppnamnet var då Anders Bergström. "Spänningen låg i
om de skulle ta med ytterligare en, och
det gjorde dem", säger före detta Trelleborgaren André Aldenhov
som blev den andre tyngdlyftaren i Atlanta.
- De sa inga namn, men jag visste i förväg att jag skulle
komma med om det blev två som togs ut, säger André Aldenhov
som på den tiden tävlade för Trelleborgs Atlet- och brottarklubb.
Min Kommentar:
Denna kille har inspirerat mig till
att börja lyfta tynga vikter och jag ville på detta
sätt, framföra min tacksamhet över att han och hans pappa
sätt till att jag börjat tro på mig själv
och kan lyckas med egentligen vad som helst!
André var med i Trelleborgs Allehanda idag!

1 kommentar:

Anonym sa...

WOW, vad ska man säga? Klart coolt att man lyckats uppmuntra o inspirera! Jobba på!!/ André A.