18 mars 2009






"Kom igen nu, tjejer!"



Metrobloggen.se
Se Agnes galdiator-workout

Okej tjejer. Jag vet inte hur det är med er, men jag har alltid gillat att röra på mej. När jag bodde hemma i Vänersborg gick jag alltid till Friskis och Svettis.
Jag älskar fortfarande att träna. Fast på senaste tiden har jag mest tränat på scenen. Men nu ska jag börja träna på riktigt igen. I tävlingen Men vs Women.
När jag blev tillfrågad om att vara med, så blev jag superglad.
Jag älskar ju att röra på mej och jag vill att alla andra ska gilla det också. Men sedan kom jag att tänka på en annan grej…
Det är ju verkligen killarna mot tjejerna. Som när man gick i skolan och skulle köra brännboll. Så fort man skulle delas in i lag så skrek alla: ”killarna mot tjejerna!”.
Men den här gången är det inte 8-åriga småkillar jag springer mot. Den här gången är det Ara.
Visst, Ara är stor och stark. Men det skrämmer inte mej. För det vi tjejer inte har i muskler, har vi i viljan. Eller hur?
Så kom igen nu tjejer, häng på och börja springa. Sen är segern vår!

Inga kommentarer: