8 mars 2009



Jag äter inte havregrynsgröt… Jag saknar inte bröd och längtar sällan efter godis. Sista gången jag åt ris minns jag inte. Pasta? Bortglömt…
Så vad äter jag då? Jo, mitt grönsaksintag landar på runt två tre kilo om dagen… I min värld är tio ägg ett perfekt mellanmål…
Jag har en enorm aptit, jag älskar mat och jag vill äta mycket! Därför väljer jag grönsaker och avstår från spannmålsprodukter, som måste ätas i pinsamt små portioner om jag skall hålla min trivselvikt.
Matpyramiden har knakat i fogarna ett tag nu, men enligt min mening borde den jämnas med marken. Vi behöver inte kolhydratladda för att musklicka vid datorn eller trycka på hissknappen! Det snackas om fullkorn, och det är säkert sunt, men är det rätt väg att gå om du vill tappa några kilon och tajta till kroppen? Inte om du frågar mig…
Min Kommentar: Här är ord och inga visor från Pauline Nordin!

Inga kommentarer: