17 mars 2009







Han lyfte 350 kilo tung skoter i tävling
Det skånska muskelpaketet Kalle Lane, 35, lyckades hålla en 350 kilo tung skoter med två vuxna män på i luften i två minuter. Ändå snubblade han på mållinjen och kom tvåa i "Mr Gällivare Stark 2009". - Det kändes lite surt. Jag vann en kaffemaskin värd 10 000 kronor och jag dricker inte ens kaffe, säger han till KVP.se.


I helgen avgjordes "Mr Gällivare Stark 2009” på Dundret i Gällivare. För tionde gången ställde Malmöbon Kalle Lane upp i hopp om att ta hem den åtråvärda titeln. Att lyfta en 350 kilo tung skoter - med två vuxna män på klarade han galant. I drygt två minuter lyckades han hålla skotern med de två passagerarna i luften.



Kraftprovet tog dock ut sin rätt i pausen.– Jag spydde lite, säger Kalle Lane.När det sedan var dags att lyfta ett oljefat med vatten upp på en plattform och ner igen visade Kalle Lane än en gång prov på sin styrka. Även den grenen tog han hem segern i.Det räckte dock inte för en totalseger.I och med att Jörgen Ljungberg från Kälarne segrade i bänkpress med en 150 kilo tung stålstock och den avgörande grenen, kronlyft, var det han som tog hem titeln "Mr Gällivare Stark 2009".


"Kändes lite surt"
Än en gång snubblade Kalle Lane på mållinjen.– Det kändes lite surt. Jag vann en kaffemaskin värd 10 000 kronor och jag dricker inte ens kaffe. Jag får väl lägga ut den på Blocket. Du vill inte köpa den?Trots helgens kraftansträngning var Kalle Lane tillbaka på jobbet som betongarbetare redan på måndagen. Lät dina jobbarkompisar dig ta det lite lugnare i dag i alla fall?– Nej, jag får jobba på som vanligt och så mobbar de mig för att jag inte vann.
Min Kommentar: Kalle Lane ligger högt upp på min lista
över bra killar med muskler!!!

Inga kommentarer: