23 mars 2009

Handikappidrottsförbundet, Sverige gör inte mycket för sina medlemmar

Knep två guld och ett brons vid Paralympics i Peking. Vid nästa mästerskap kan simmaren Anders Olsson tävla - för Norge. En utebliven satsning från förbundshåll är orsaken.
-Handikappidrotten i Sverige verkar inte intresserad av mig, säger han till SVT:s Värmlandsnytt.
Olsson, som just håller på att hämta sig från en axeloperation, har däremot ett gott samarbete med Norge.-Händer inget inom närmaste framtiden så att jag vet att jag får en chans att köra vidare, då kommer jag att satsa på Norge, säger han.

Min Kommentar: Anders, du gör rätt! Handikappidrotten i Sverige är inte så intresserad utav att satsa på sina medlemmar! Heller inte satsa på nyare sporter, så ger sig till känna världen över. Anders är en av världens bästa simmare och får inget stöd - För jävligt!
Handikappidrottsförbundet har inte varit intresserade av att stödja andra i sin jakt på framgång. Vi är många handikappidrottare som vill utvidga förbundets syn!

Bland annat har dom sagt nej till Strongman! Vi är ett par stycken i Sverige som har chans till framgång i världen. Det är bland annat jag själv och en annan kille som heter Mickael som dessutom hade framgång i Body.se bygg-tävling!

Inga kommentarer: