14 juli 2009







Storsuccé för Pluras viktmål!

Rocksångaren gick ner 21 kg: Nu ska jag fira!
Plura Jonsson i Eldkvarn ville gå ner 15 kilo på 105 dagar.
Nu är 21 kilo rockstjärnefett spårlöst borta, sörjt och saknat av ingen.
- När jag slutade dricka öl så gick det ganska fort, säger Plura.
Om vi inte kan lita på våra rockstjärnor att leva dekadenta liv,
vilka kan vi då lita på?

För 12 år sedan skrev rocksångaren Plura Jonsson
en låt om sitt vilda 80-tal.
I ”Jag är bättre än dej” sjunger han:
”Jag minns nästan inga nätter/jag gick till sängs med ett glas gin/
Två flaskor vin till frukost/en lång dag med kokain”.
Så är det inte längre.
Han har ersatt sina bakisbruncher vid grillkiosken med ägg- och skinkfrukostar och hurtiga morgonpromenader. Och inför vårens turné googlade han hur många simhallar Örebro har.
Förvånat sig själv
Denna 57-årings livsstilsombyte har lett till att hans midjemått minskat med 22 centimeter.
Karln har, med andra ord, slutat se gravid ut, slopat sitt Dionysosliv och sällat sig till rockhjältar som Springsteen, Tyler och Jagger, som också lever hälsosamt.
Min Kommentar: Se där, se där! Alla kan vi byta kostvanor
och få bättre status i välmåendet!

Inga kommentarer: