6 juli 2009



Gröt, bikramyoga och hjul – så fixar kändisarna formen under semestern
Stora sallader och protein i bar- och drinkform är receptet för att hålla ”Sommar­krysset”-aktuella Carolina Gynning i trim.
Och fett.


– Fett är bra, det är skitsnack att man går upp i vikt av fett. Det är kolhydrater som gör mig fet, fett kan jag äta hur mycket som helst av, säger 30-åringen.

Carolina rekommenderar en överdos av omega-3-olja för att sätta fart på matsmältningen.
Vikten reglerar hon främst gen­om matintaget, men även med konditionsträning.
Yoga, pilates, jogging och promenader är alla godkända medan muskellektioner är tabu.
– Jag vill inte bygga muskler utan bara vara smal.


Bannlysta kolhydrater
I kostväg blir det mest proteiner. Kolhydrater är näst intill bannlysta.
– Men om jag är inne i smalperiod kan jag äta lite mer kolhydrater. Som nu, när jag nästan är för smal.
Varje morgon börjar med en proteinproppad smoothie med omega-3. Lunchen kan hon skippa till förmån för proteindrinken. Enligt Carolina är det viktigt att lära känna sin kropp och ta reda på vad man kan och inte kan äta.
– Jag är mer eller mindre kroppsexpert!
Min Kommentar: Det blir ganska mycket proteindrinkar
i denna artikel. Det går lika bra att äta en burk tonfisk
eller ca 100 gram Kyckling för att få lika mycket protein
i sig som en drink ger.

Inga kommentarer: