20 juli 2009




"Jag äter bacon & ägg tre gånger i veckan"

En 23 kilo lättare Tommy.


Ändå har Tommy, 53, gått ner 23 kg med hjälp av Viktklubb
Ända sedan födseln har Tommy haft en skada i vänster ben och sen 37 år tillbaka har han även en inopererad hälsena i plast.
Det var i vintras när han inte längre kunde lyfta benet ordentligt på sina promenader som han insåg att det var dags för en förändring. Och förändringen blev Viktklubb.se.
Tommy har tidigare försökt gå ner i vikt, men den här gången bestämde sig han och en kollega tillsammans att gå med i Viktklubb.se. De har hjälpt varandra att komma igång med både träning och matlagning.
– Förutom tips och råd från andra medlemmars bloggar så är det Viktklubbs menyer, recept och motionsprogram som har hjälpt mig att gå ner i vikt. Jag har följt recepten till punkt och pricka både till lunch och middag.



Egen sömmerska
Även hans fru har fått känna av viktnedgången – det är hon som fått sy in alla hans kläder…
– Så här mycket har jag aldrig gått ner tidigare! berättar Tommy glatt.
Att träna mer och äta mindre har varit hans melodi. Tidigare kunde han köpa naturgodis för en hundring och sen smälla i sig allting på en gång. Men i dag har Tommy en helt annan inställning.
– Jag är inte lika sugen längre och jag nöjer mig med en näve i stället för en hel påse. Däremot är jag väldigt förtjust i bacon och ägg, det äter jag cirka tre gånger i veckan. Man måste få unna sig också!



Orkar mer och är gladare
Med hjälp av Viktklubb tycker Tommy att han fått in rätt tänk. Han har börjat träna spinning och går på gym och blir motiverad av att han orkar mera och känner mera livsglädje.
– Allt har känts lättare och vänner som jag träffat på stan har kommit fram och frågat lite försynt om jag gått ner i vikt av vilja eller om jag blivit sjuk, berättar han.
Trodde inte det skulle fungera
Det var via Aftonbladet som Tommy hittade Viktklubb.se. Där läste han om hur andra hade lyckats. Men han vågade inte riktigt tro på det tills han själv gick med och märkte att det verkligen fungerade.
– Jag har inte stått stilla en enda gång under min viktnedgång. Jag gick ner över 20 kg på 16 veckor. Det är väl kanske jag som gett jojo-bantningen ett ansikte tidigare, men nu vill jag hålla detta!


Min Kommentar: I denna artikel så framgår det
som om ägg och bacon är en dåligt val till frukost!
Ett stöd på vägen är ett bra val till dig, som ska
kämpa dig neråt på viktskalan! Hör av dig om du
behöver stöd. Det finns både mobil och mejlstöd
du kan få av mig.



Inga kommentarer: