9 juli 2009

Diettips inga kolhydrater!

Har du problem med att ga ner i vikt? Du ar for lat for att lara dig vad som ar bra och inte bra. Och kanner dig helt vilsen nar du ska vaga mat och rakna ut E% och totala Kcal vardet pa maten? Da ar detta tips speciellt till dig.

Prova att totalt utseluta alla kohydrater i din kost i 8v och at/trana annars precis som du brukar. Jag kan nastan garantera att kilorna kommer borja rasa.

Jag ar helt overtygad om att nastan alla moderna sjukdommar och valfardssjukdomar kommer fran att vi ater kolhydrater och alldelse for mycket av dem. Innan jordbruket kom sa at vi i princip inga kolhydrater. Jag ar helt overtygad om att, diabetes, cancer, fettig lever, fettma/overvikt och hoga kolersterolvarden i princip enbart ar relaterat till varan kolhydratskonsumtion. Och nu snackar jag inte om nagot GI tjafs utan detta galler ALLA kolhydrater (exkl. fibrer da de inte paverkar blodsockret/tas inte upp).

I pricip alla jag pratat med som ar insatta och har dietat flera ganger med lyckade resultat haller med om att det mest effektiva sattet att ga ner i vikt ar att ta bort kolhydrater och INTE fettet. Sa at protein och fett och forlora oonskade kilon.

Jag kan ga djupare i det har sen, da jag vet att de bodybuilders framforallt som laser denna blogg kommer protistera och saga att de maste ata kolhydrater for att kunna trana hart och bygga muskler. Mark mina ord, jag kommer omvanda alla som ger sig in i denna kamp mot mig! Sa ta i, sag emot och satt igang en debatt!
Aterkommer i amnet om nagra dagar om ni tycker det ar intressant?

Denna fakta kommer från: http://www.fitnessguru.se/
och texten saknar bokstäverna åäö.
Flera större sajter för fram en kolhydratslös diet
som bästa diet-tips till viktnedgång och välmående!
Pröva du också och se vad du tycker. Det
kan bli hur bra som helst!

4 kommentarer:

My Sjunnestrand sa...

Hejsan! Vilken trevlig och bra blogg du har.

Jag undrar: I tidigare inlägg från 2007 presenterar du olika dieters för- och nackdelar. Bland annat får Atkinsdieten kritik för att höja blodtrycket och leda till hjärt-och kärlsjukdomar. I ett ännu tidigare inlägg kallar du det mättade fettet i charkuterivaror samt mejerivaror för "det sämre fettet" och hävdar även att hjärnan behöver kolhydrater för att arbeta. Dessutom skriver du att människan bör begränsa fettintaget till 30E% om dagen, vilket är helt i linje med Livsmedelsverkets rekomendationer.

Läser man vidare till årets inlägg handlar de väldigt mycket om fettets fördelar och begränsning av kolhydrater. Bland annat skrev du, den 7/9 i år att ett mycket effektivt sätt att förlora vikt på är att skippa ALLA kolhydrater. Och tidigare i maj, att LCHF, som ju innebär ett stort intag av mättat fett, anses vara det mest effektiva vikminskningsmetoden som ger energi.

Jag undrar hur detta kommer sig? Har du helt enkelt ändrat åsikt (vilket jag isåfall tycker är toppen)?

Mvh My

Rickard sa...

Hej My och tack för ditt inlägg!

Först och främst vill jag säga, att fettintagets storlek beror
på vilken diet du äter.

Jag kommenterar kost och tränings artiklar från tidningar och sätter även in frågor jag fått via mejl.

Den stora skillnaden är att med tiden kommer nya rön om alla dessa olika dieter. LCHF har slagit genom med stor kraft och bör ses som en stor nyhet för alla som behöver mer effektiv kosthållning!

Eftersom jag inte favoriserar en dietform, så kan det tyckas ibland att jag för fram olika åsikter om en och samma diet, men så är det inte.

Däremot ska man vara medveten om att inte mixa mellan de olika dieterna för att på så sätt tro att man får en effektivare viktnedgång. Så är inte fallet.

2007 till 2009 är två år och mycket, mycket har hänt sedan dess=)

Är det något My, så skriv igen!

Rickard

Asa Grunberg sa...

Jag maste saga Richard, att jag ar glatt forvanad att lasa din blogg. Du som pa Familjelivsajten kampat for att tala om hur skadlig lagkolhydratkoster sasom LCHF och Atkins ar, foresprakar nu desamma. Bra jobbat!

Fortsatt att ta till dig dessa ideerna sa kommer du att fa lyckligare klienter och sakerligen battre halsa sjalv ocksa!

Saargr

Rickard sa...

Bästa Åsa!

Jag som kostrådgivare kan inte ge kostråd med en diet som kan vara skadlig för dig som klient. Aktins
är inget bra alternativ, mer än under kortare perioder, för dieten kräver ganska mycket.

LCHF-kosten har tagit en rejält uppsving och de flesta väntade på ett positivt resultat, då vi frågade oss, om dieten vart farlig eller ej.

Nu vet vi bättre!! Jag har följt vad alla andra kostrådgivare ska följa enligt vår uppdragsgivare.

Detta sagt, så är det inte säkert att lågkolhydratsdiet är bra för just dig.