6 maj 2009









”Jag gick upp 38 kilo – med smör”

Kirstie Alley talar ut om sin viktuppgång
Kirstie Alley, 58, fick lämna viktnedgångsföretaget Jenny Craig.
Då gick hon upp 38 kilo.


– Jag åt massor av smör.
Kirstie Alley har liksom Oprah Winfrey fört sin kamp mot kilogrammen i offentlighetens ljus.
I tre år var hon taleskvinna för bantningsföretaget Jenny Craig. Under den tiden gick hon ned till 66 kilo. Men 2007 tvingades skådespelerskan lämna sitt arbete.

Det blev början på ett frosseri i kinesisk hämtmat och pasta dränkt i smält smör.
När Alley klev upp på vågen igen efter 15 månader fick hon en chock.
– Jag började skrika. Det stod 103 kilo, vilket är min tyngsta vikt någonsin. Jag var så mycket äckligare än jag trodde, säger hon i en intervju i People magazine.
Alley berättar att hon tappade kontrollen när hon inte längre hade Jenny Craig att svara inför.
– Mina matdemoner är kinesiskt, socker, smör. Massor av smör. Om jag är på bio äter jag oftast popcorn med smör, men jag säger att "jag är på bion, vem bryr sig?". Och rostat bröd med smör. Och pasta med en massa smör på. Det var enorma mängder smör.

”Totalt hämmad”
Nu planerar Alley att anställa en personlig tränare och anmäla sig till ett triathlon för att få ned sin vikt till 63 kilo.
– Jag måste jobba hårdare den här gången.
Viktuppgången har gjort att hennes sociala liv begränsats.
– Jag är totalt hämmad. När jag är överviktig går jag inte ut. Jag kan hänga med mina närmaste vänner, men du skulle aldrig se mig på en filmpremiär.


Min Kommentar: Det gäller verkligen att se till att

du äter rätt mängder som dieten du valt säger dig!

Är du en nybörjare på LCHF så se till att veta hur du bör äta!

Inga kommentarer: