18 maj 2009

FRÅGA

Datum:
Söndagen den 17 maj 2009, 13:43:02
Namn:
Mattias

Jag tycker du ger alla olika kostråd och dettycker jag är konstigt!!!!! Varför??Du tror du kan så mycket, men på samma gång ger du olika råd hela tiden!!! Varför??Är LCHF den bästa eller?

Min Kommentar: Jag har alltid en faktabas från de personer jag
hjälper. Vissa av dessa vill gå ner i vikt och andra vill exempelvis
bygga muskler. Vi äter alla olika och har olika behov med kosten!
Om alla skulle äta en viss kost, så skulle en del av dessa bli undernärda,
medan andra skulle kunna hålla vikten. Om LCHF-kosten är bäst
när det gäller fetma, diabetes och välmående är till viss del klart,
men alla tål inte intaget av fett. Så då är det bra med en
individuell prövning av en diet med liknande innehåll. Mycket
grönt och en del proteinkällor är basen till en bra dietkost! Sedan
är det som sagt en individuell kosthållning som gäller.

Inga kommentarer: