27 feb. 2010









Jenny - för naken för gymmet?
MALMÖ. I simhallen Aq-va-kul kan kvinnor numera bada topless. Men en våning ner stoppades Jenny Andersson, 24, när hon visade magen i gymmet Nautilus. - Jag blev tillsagd att ta på mig en T-shirt för att jag var för naken.

I oktober löste Jenny Andersson och hennes sambo årskort på gymmet. En instruktör visade hur redskapen skulle användas och hjälpte henne att ta fram ett träningsprogram.

Instruktören anklagade mig för att vara för naket klädd , säger Jenny Andersson, 24.

Sedan dess har paret tränat här ett par gånger varje vecka.- Jag var klädd likadant första gången och alla andra gånger. Varför har de inte reagerat på min klädsel tidigare, undrar hon.I förrgår kväll kom de som vanligt till gymmet. Jenny Andersson värmde upp på en av motionscyklarna.- Då kom en instruktör och sa att jag måste ta på mig en tröja eftersom "ingen annan gick ju omkring naken och alla killar måste ha tröja på sig". Annars fick jag inte vistas i lokalen.

Arg och kränkt
Hon blev både arg och förvånad. Men framför allt kränkt.- Alla stannade upp och tittade på mig. Jag skämdes grymt.Jenny vägrade och undrade om gymmet plötsligt infört nya regler.- Då gick instruktören i väg och vi trodde att allt var klart. Men hon kom tillbaka efter några minuter och upprepade sig, utan T-shirt måste jag lämna lokalen.
"För allas trivsel"
Enligt Nautilus ordningsregler får besökare inte träna "barfota eller med bar överkropp". Men platschefen Johannes Ekberg kan inte säga om Jenny Andersson bröt mot reglerna när hon bar en topp.- Men vi får utreda det här. Det är inte vår mening att kränka någon. Reglerna är till för allas trivsel.
Min Kommentar: Jenny har i n t e
brytit emot några regler, då hon inte har en
bar överkropp.

Inga kommentarer: