4 feb. 2010










Gick ner 50 kilo – med tv-spel

Lara Roberts, började tröstäta efter att hon fött sin andra dotter. När vågen visade 114 kilo kom vändningen – hon köpte ett tv-spel.


LONDON. Lara Roberts, 38, tappade 50 kilo – genom att spela tv-spel.
– Jag känner mig född på nytt, säger hon.
En timmes tv-spelande om dagen är kanske inte vad man normalt förknippar med viktminskning. Men Lara Roberts överviktskilon rasade.
Efter att ha fött sin andra dotter började Lara tröstäta. Snart stannade vågen på 114 kilo, skriver News of the world.
– Jag smååt konstant. Kakor, chips, bakelser. När vi var på semester på Lanzarote skulle hela familjen rida kamel men jag vägrade. Jag var rädd för att den stackars kamelen inte skulle orka mig, berättar hon.

Skämdes över sin vikt
Lara mådde så dåligt över sin övervikt att hon skämdes när hon skulle ha sex med sin man.
– Jag vred mig varje gång han försökte röra mig.
Vändningen kom när en vän uppriktigt konstaterade att hon aldrig slutade äta. Lara Roberts skämdes så för sin kropp att hon inte vågade gå till gym eller ge sig ut i motionsspåret. I stället skaffade hon sig ett tv-spel. Med Nintendo Wiis träningsprogram gick hon ner över 50 kilo på ett år.
– Jag visste att om jag inte gjorde något fanns det en risk att jag inte skulle få se mina flickor växa upp.

Slutade tröstäta
Laras recept bestod av en timmes stenhård work-out varje dag. Dessutom gick hon över till en mer näringsriktig diet och slutade tröstäta. Nu väger hon drygt 60 kilo och blir inspanad av äldsta dotterns kamrater.
– Jag känner mig pånyttfödd. Och det bästa är att mitt sexliv har blivit så mycket bättre. Vad mig beträffar så räddade tv-spelet mitt liv, säger hon


Min Kommentar: En solskenshistoria av alla mått!
Du kan alltså gå ner med denna metod och behöver inte
tänka på att andra kan se dig. Du har säkert inget att
skämmas för, vilket fall som helst, men denna produkt
kan du använda i ditt hem och få bra resultat. Det
är hårt slit och du måste ge allt. Diettips - Fråga mig!!

Inga kommentarer: