30 apr. 2009

PÅ TAL OM LÄSK


Jason Morgan är en 32-årig lastbilschaufför. Förra året vägde han närmare 150 kilo till sina 180 cm. När han fick se sig själv på en familjevideo beslutade han att något måste göras.
Den uppenbart största boven var hans läskvanor. Han drack fem stycken tvålitersflaskor om dagen, lika mycket som 30 burkar. Enligt honom själv var han beroende: “Jag älskade min Coke - för mig var det ett beroende lika starkt som till vilken annan drog som helst.”
Min Kommentar: Bild och text kommer från Kostdoktorn.
Anledningen till jag tagit med denna killen är lika självklar
som att få fler att avstå från läsken i alla former! Denna
kille drack alltså 10 liter Cola om dagen. 9 Månader efter
han slutat dricka läsken hade han tappat 55 kilo!
Så min mening som följer kan hjälpa dig med ditt viktproblem!
Sluta dricka läsk, övergå istället till vanligt vatten!

Inga kommentarer: