26 apr. 2009

Kan Sofia, så kan du också









Sofia tappade 46 kilo - på ett år
Hon åt allt. Men för ett år sedan tog Sofia Persson sitt livs beslut - att bli smal. Nu har hon tappat 46 kilo och till sin smala lycka har hon nominerats till Årets Viktväktare. - Mitt liv som överviktig är slut, säger Sofia Persson bestämt.


Sofia Persson, 34, från Degeberga har alltid varit överviktig. Första jeansen hon köpte, i högstadiet, var i storlek 42. Men motivationen att bli av med de överflödiga kilona fanns där aldrig.– Men nu var jag äntligen mogen. Jag har alltid varit matberoende, det är som om chipsen talat till mig. Så det här har inte bara varit en viktresa, utan en inre resa också där jag fått kontroll på mitt beroende, berättar hon.

Var skeptisk
För ett år sedan fick Sofias kompis med henne till Viktväktarna. Men hon var skeptisk.– Jag tyckte det var ett amerikanskt hallelujah. Men tidigare har jag bara suttit och känt mig fet och ensam hemma, och då har jag ätit ännu mer. Men nu förstod jag att det fanns många fler i min situation, och vi gjorde det här tillsammans.Ser bara fördelarSofia Persson ser bara fördelar med sin nya vikt. Hon är gladare, piggare, orkar springa i trappar och vågar klä sig i starka färger.

Starkt stöd
Med ett starkt stöd från man och barnen, 5 och 7 år, har hon fortsatt även när det varit motigt.– Jag känner till och med att jag blivit en bättre mamma, jag kan stötta dem för att må bättre på ett helt annat sätt nu.
Min kommentar: Att ändra på sitt liv kan vara nog så krångligt, men
det går! Det går även att ändra på min KOST och livet kan bli så
mycket lättare med mer energi och ork till vardagen! Hittar du ingen
som vill hjälpa dig i kampen emot vikten, så hör av dig till mig.
Jag finns där under ett helt år och då kan du välja att hålla kontakt
via mejl, chatt eller mobil. Varför inte allt på en gång?=)

Inga kommentarer: