12 apr. 2009

Billigare varor

Hej! Jag tycker det mesta har blivit dyrare och vill ha hjälp
att få tips om bra kost, som man kan äta lite av under dagen!
Jag är tre barnsmamma och är gift!
Mia

Min Kommentar: Ett matkonto bör upprättas med
hjälp av en budgetomläggning. Då får ni mer koll på utgifterna.
Jag har kortat ner din mejl rejält. Dock ska jag försöka att
få med allt jag vill framföra.

Ni som familj ska se till att storhandla kött, fisk och grönsaker i
ganska rejält inköp. Grönsakerna i frågan är sedan innan frysta
och köttet av olika slag kan ju även frysas in. Just nu är det
lite oroligt hos en viss leverantör när det gäller kycklingdelar
men jag vet det finns bra utbud från andra också.
Fisk kan ni köpa mycket billigare av en lokal fiskare och det fanns
det gott om i er närhet. Gå över till att äta mindre del kolhydrater
på kvällen. Mest proteinkälla så blir magen och sömnen bättre!

Blöjor fick du tips om via mejl redan från början och du vart nöjd
med detta=)=)..Härligt att hjälpa till, när jag själv är pappa!

Ni kommer att spara mycket pengar genom att köpa hem
storpack istället för som ni gjort- småhandla! Detta fungerar
inte alls, när ni är så många!

FOTNOT: Familjen i frågan har sparat över 5000 kr på
mindre än 6 månader och deras matinköp är verkligen
att rekommendera!!

Inga kommentarer: