18 dec. 2008

Jeffry, 69, vägrar bli gammal











Evigt liv – ny massrörelse i USA
Glöm Botox, fettsugning och Silvias rynkfria överläpp.
Att försöka se yngre ut är passé.
Gör som doktor Jeffry Life i stället – skaffa dig en äkta ung kropp.
Anti-aging, konsten att slippa åldras, har blivit en massrörelse i USA. Varje år omsätts mer än 400 miljoner kronor på medicinska preparat, kostrådgivning och träningsprogram. I helgen samlas över 6 000 deltagare på den årliga världskongressen i ämnet.
Jeffry Life, 69, är evigt liv-rörelsens mest kända företrädare. Hans kropp är värdig en 30-åring. Han är också den främste reklampelaren för egna företaget Cenegenics Medical Institute i Las Vegas.
Lifes metod bygger på kost och träning efter givna scheman, men också dagliga injektioner av tillväxthormoner – och en testosteronspruta i veckan.

Min Kommentar: Bilden på Jeffry Life, 69, såg bra ut tills jag började läsa texten. Tillväxthormoner och sprutor. Sanningen vet jag ärligt inte vart jag står när det gäller äldre och hormon och testosteronsprutor. Anledningen är att äldres kroppar behöver säkerligen hjälp så att en livskvalité blir möjlig och mycket bättre än långvården och äldreboende, men priset för dessa olika sprutor, vet vi sedan innan att dom är farliga. Jag är splittrad, för ena sidan mår äldre säkerligen bättre med dessa sprutor och andra sidan sparar de utgifter för för mycket sjukvård. Detta är ju från USA!

Är det bra eller dåligt? Kommentera!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tror det ger mer livskvalitet... I och med att testo-nivån sjunker med åren. Och testo kan hämma depressioner. Borde ha ett samband.