19 jan. 2010








81 år – och bodybuilder


Han är 81 år – och starkare än dig!!!!!
Ray Moon är världens äldsta bodybuilder – trots att han har haft polio, överlevt en hjärtoperation och haft prostatabekymmer.
– De som ger upp vinner aldrig ett lopp, säger den minst sagt aktiva pensionären.
Ray Moon, 81, började gå till gymmet 2004. Fyra år senare blev han australiensk mästare i bodybuilding för män över 70 år. Nu har han muskler som en vältränad 25-åring och tränar minst fem gånger i veckan.
– Jag måste tävla i ett par svarta Speedos. Det här är en stor erfarenhet som håller mig ung, säger han.
Men allt har inte alltid varit lätt för Ray Moon. Den aktiva 81-åringen har haft polio, överlevt en hjärtoperation och lidit av prostatabekymmer.

”Såg det som ett tecken”
– För några år sedan gick jag verkligen in i väggen. Jag hade förlorat allt och gick förbi gymmet i Preston (Australien, reds amn) och såg det som ett tecken. Sen gick jag bara in och började, säger han till Heraldsun.com.
Min Kommentar: Det är hälsosamt att träna och äta rätt!
Vi får allt fler bevis att styrketräning och sundare kost ger
en bättre kroppshålling och alla andra positiva effekter därtill!
Kosten är individuell anpassad till just dig, så du behöver
inte äta just vad dom presenterar i hälsoprogram på tv.

Inga kommentarer: