17 dec. 2009


Tyngdlyfterska födde barn under träning

Hon visste inte att hon var gravid
Den chilenska tyngdlyfterskan Elizabeth Poblete kom tolva i OS i Peking.
I går gav dock träningen en annan form av utdelning.
Plötsligt födde Poblete barn – utan att ha vetat om att hon var gravid.
Elizabeth Poblete, 22, som bor i Brasilien säger att hon har mått dåligt en tid. Men hon hade ingen aning om att hon var gravid.
Poblete började må dåligt under ett träningspass i tisdags. Strax därefter födde hon en pojke som vägde 1,15 kilo och var 34 centimeter lång, skriver BBC News.

Tre månader tidigt
Pojken föddes tre månader för tidigt och fördes tillsammans med sin mamma till sjukhus.
Huvudtränaren på gymmet där födseln ägde rum säger att den var "en överraskning".
– För en vecka sedan var jag domare på tävling i Chile och den här flickan tävlade. Det gick väldigt bra och hon vann tävlingen, säger Horacio Reis till AFP.

"Rund och stark"
– Jag såg att det var en stor flicka, rund och stark. Det var det jag lade märke till, säger Reis.
Elizabeth Poblete och hennes son togs till sjukhus i Sao Paulo, som de sedan fick lämna. Poblete har sagt till lokala medier att hon inte hade råd med den fortsatta behandlingen.
Tyngdlyfterskan kom tolva i sin viktklass i OS i Peking 2008.
Min Kommentar: Jag hoppas det går bra för den nyblivna föräldern
och hennes son. Träningen för vissa är A och O! Här är ord och inga visor
verkligen!

Inga kommentarer: