14 maj 2008

Smal, men har mage. Vad ska jag göra?

Jag är längre än de flesta, ca 1,90 och väger 85. Magen är mitt enda problem!
Den är uppblåst och ser ut som jag vore gravid (jag är kille).

Min kommentar: Om du är smal för övrig och har mage tyder detta på att
du har intolerans mot kolhydrater och även då insulinkänsla! Det är lätt att
sätta i sig mer kolhydrater än vad du behöver! I ditt mejl för övrig tycker
jag du borde ha två vilodagar i veckan, annars är det lätt för att bli övertränad.
Då kan insulinkänslan blir kronisk hög och påverka dig negativt!
Mejeriprodukter har också en förmåga att kunna ge magen negativa
inslag, så du bör istället fokusera intaget med potatis/qiuona och
frukt. Du kan läsa om fettbehovet här i min blogg, för när allt kommer till
kritan så spelar fettintaget en viktig roll! De dagar du inte tränar bör du
minimera ditt kolhydratsintag men ha mycket grönsaker och protein på
tallriken. (100 gram fisk eller kyckling exempelvis per måltid)

Inga kommentarer: