15 maj 2008

Jag vill gå ner i vikt nu!!

Jag äter, men inget händer!

Frukost: 2 fullkornsmackor, 1 glas lättmjölk
Lunch: 2 dl snabbmakaroner och en bit korv
Middag: Ibland äter jag överbliven mat, men ofta
blir det mackor.
Veckorna ser inte så olika ut för mig, för jag vet inte
vad jag ska äta. Alla har egna råd att ge, men inget blir
bra nog, tycker jag! Jag tränar 3 ggr i veckan. Friskis
och svettis. Vad ska jag äta?

Min kommentar: Du måste äta mer protein!! Det finns
i b.la ägg, kyckling, kalkon, bönor, linser. Jag tycker även
du bör se till, att äta var tredje - fjärde timme!
Grönsaker - fyll halva tallriken! Fisk - minst 3 ggr i veckan!
Ät grötfrukost då och då, om du vill variera. Speciellt havregröten
ger dig bra energi och ihop med andra proteinkällor och fett, så
kommer fettförbränningen igång! Ät dig lagom mätt! 4-6 måltider
om dagen. Protein och grönsaker mättar mer i kolhydrater i längden.
Börja ta omega3-tillskott! Frukt och nötter för mellanmålet eller
om suget blir för stort innan nästa måltid. Ät alltid någon form
av protein och lite kolhydrater efter träningen. Exempel: En grov
macka med makrill eller tonfisk!

Inga kommentarer: