13 maj 2008

LCHF - En viktminsknings diet?

Hur länge ska jag käka denna diet? Jag får olika svar hela tiden! Dessutom mår jag inte riktigt bra med mindre än 90 gram kolhydrater om dagen! Jag tränar hårt 3-4 ggr i veckan!
Vill gärna höra vad du tycker om det? Jag har dessutom uppnått mitt viktmål!

Min kommentar: Du ska genast höja ditt intag av kolhydrater, de dagar du
tränar! Min favorit är havregröt frukost och även möjligen som mellanmål
några timmar innan pass! Äter du gröten på morgon ska du äta 2 dl och äter
du även innan passet räcker det med 1 dl. Då får en bra uppladdning!
Ditt mejl är längre och du har en bra kost annars.
Jag tycker du ska pröva äta mer qiunoa och fisk. Du hade ganska lite protein
i din kost. Bra proteinkälla är ju kycklingfilé och ihop med qiuona och gröten,
så får du en bra laddning, så du klarar ditt pass! Glöm inte grönsakerna!
Det finns alternativ i pulverform
och dessa står en del om (kommer även nytt inlägg inom kort) i min blogg!
Hör av dig igen om du vill veta mera!

Inga kommentarer: