17 maj 2008

Jag är rädd för kolhydrater, för media säger...

Jag är rädd för kolhydrater, för media målar upp en bild, att dom gör
alla feta. Fett lär vara något nytt jag ska stoppa i mig. Jag håller vikten
och anser att jag kanske behöver mer energi, för att klara min träning.

Min kommentar: Om du följt alla kostråd du läser, blir din vardag ganska
krånglig. Kolhydrater i sig själv är inte farliga, men du ska inta långsamma
sådana under dagen och i lagom mängd.
Istället för pasta, välj fullkornspasta,
istället för ris, väljråris eller qiunoa.
Dessa två alternativen tar sig ut i din kropp långsamt och
du för ett jämnare blodsocker. Fett och protein därtill
grönsaker kommer att göra dina träningspass lite vassare.
Ha samma intag med dessa fullkornsprodukter
med tillbehör, så kommer du att märka skillnaden!

Inga kommentarer: